Aktivnà publika: sociálnà užità médià    Média jsou v naÅ¡em životě vÅ¡udypřÃtomná. To je do té mÃry samozřejmý výrok, že sotva vzbudà něčà zájem. VÅ¡ichni si uvědomujeme, že jsme jimi obklopeni, že přirozeně poskytnou to, co jsme si z nich naučili brát  informace, zábavu, útěchu, námět k hovoru, cokoli chceme. Také vÃme, že o tom, co považujeme za samozřejmé, málokdy skutečně přemýšlÃme. A tak větÅ¡inou pracujeme s médii a ona s námi, aniž bychom se pokusili proniknout do mechanismů této interakce. Vliv médià na jeho publikum, respektive vzájemný vztah médià a publika, je předmětem zájmu odbornÃků již bezmála sto let, z toho teprve v poslednÃch třiceti se zájem rozÅ¡Ãřil za hranice mediovaných obsahů. Až v souvislosti s tzv. etnografickým obratem   se pozornost obrátila k prostředÃ, v němž ke konzumaci d   ocházÃ, k čemu při nà vlastně docházÃ, k samotným médiÃm, nejen jejich obsahům a přirozeně k vlivu, jÃmž toho vÅ¡echno pů  shità na jednotlivce, skupiny (v centru pozornosti vědců byly od počátku předevÅ¡Ãm rodiny) a na celou společnost. Výčet je jen načrtnutý, ale cÃlem práce nenà seznam.

 TÃm je snaha přiblÞit problematiku sociálnÃho užità médiÃ, tedy právě způsob,   trapým lidé nakládajà s těmi aspekty médiÃ, jež nesouvisejà s jejich obsahem, a jak naopak média formujà životy lidÃ.    Podle Rogera Silverstona (   1994: 3) je âzačleněnà televize!    do naÅ¡eho každodennÃho života  současně úplné a zásadnÃ. Než se budu zabývat tvrzenÃm jako takovým, musÃm upozornit, že o televizi nenà řeč náhodou. V době, kdy vznikaly klÃčové výzkumy a teoretické práce v této oblasti, byla televize zcela bezvýhradně dominujÃcÃm médiem. To se dodnes významně nezměnilo, nicméně do doby 80. a prvnà poloviny 90. let 20. stoletÃ...If you want to get a full essay,   pin down it on our website: 
BestEssayCheap.comIf you want to get a full essay, visit our page: 
cheap essay  
 
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.